نگهداری از درب و پنجره های دوجداره – upvc و آلومینیوم:

  1. در صورتی که هنوز ساختمان شما کامل نشده است، برچسب پروفیل های درب و پنجره را جدا نکنید تا به درب و پنجره ها آسیبی نرسد. توجه داشته باشید برچسب پروفیل نباید به مدت طولانی روی پروفیل ها باقی بمانند؛ به ویژه در صورتی که در معرض آفتاب قرار دارند، در این صورت ممکن است برچسب به راحتی از روی پروفیل برداشته نشود و اثر چسب روی پنجره باقی بماند. بهترین زمان برای نصب درب و پنجره بعد از پایان فعالیت های اجرایی ساختمان و قبل از روکش رنگ می باشد.
  2. از نزدیک کردن وسایل حرارت زا همچون آتش جوشکاری و یا شعله مستقیم به پنجره ها خودداری نمایید.
  3. هنگام فعالیت های بازسازی از قبیل نقاشی ساختمان لازم است روی پنجره ها را با پوشش مناسبی پوشاند تا آسیبی به آنها نرسد. در صورت کثیف شدن درب و پنجره ها لازم است در اولین فرصت و قبل از خشک شدن رنگ نسبت به تمیز کردن آنها اقدام نمود.
  4. برای تمیز کردن درب و پنجره ها از اسفنج و آب و صابون استفاده نمایید. هیچگاه از تینر، سفید کننده ها، لاک پاک کن و موارد مشابه برای تمیز کردن درب و پنجره ها استفاده نکنید. استفاده از شیشه پاک کن برای تمیز کردن قاب درب و پنجره ها مناسب نمی باشد. همچنین از وسایلی که باعث ایجاد خراش بر درب و پنجره می شوند اجتناب نمایید.
  5. برای جداسازی برجسب ها از سطح پروفیل از آب گرم و صابون استفاده نمایید. همچنین می توان از باد گرم سشوار نیز بهره برد.
  6. جهت حفظ زیبایی، طول عمر بیشتر و نمای بهتر توصیه می شود درب و پنجره ها را هر سه ماه یک بار تمیز نمایید.
  7. در هنگام تمیز کردن پنجره، گرد و غبار نوارهای درزگیر را نیز پاک کنید. جهت حفظ خاصیت الاستیکی و افزایش طول عمر آنها از روغن های سیلیکونی استفاده نمایید.
  8. توصیه می شود به جهت تهویه مطبوع و جلوگیری از رطوبت بیش از حد منزل، 2 یا 3 بار در روز تهویه هوا صورت گیرد. این کار را می توانید با باز کردن دو پنجره در جهت های مخالف و هر مرتبه به مدت 5 تا 10 دقیقه در روز انجام دهید. تعرق پنجره ها بهترین نشانه برای زمانی است که به تهویه هوا نیاز دارید.
  9. به جهت عملکرد بهتر و طول عمر بیشتر یراق آلات، آنها را روغن کاری نمایید. برای قسمت های متحرک یراق آلات از روغن و برای قفلها از گریس و یا وازلین استفاده نمایید. توجه داشته باشید اجزای پلاستیکی برخلاف قطعات فلزی احتیاجی به روغن کاری ندارند.
  10. بخارهای خورنده مانند اسید فرمیک، اسید استیک، آمونیاک، آمین یا ترکیبات آمونیاکی، آلدییدها، فتولها، اسید تانیک و …. هر چند به مقدار جزئی در کنار رطوبت و یا قطرات آب به سرعت می توانند باعث خورندگی یراق آلات شوند.
  11. لطفا بین بازشو و چارچوب پنجره جسم خارجی قرار ندهید. همچنین در هنگام باد شدید، پنجره را در حالت باز (تک حالته) قرار ندهید.
  12. مواظب باشید پنجره ها به صورت ناگهانی و با فشار زیاد در جهت لولاها باز نشوند.
  13. توجه نمایید بین دو سطح پنجره دوجداره نمی بایست هیچ گونه رطوبتی وجود داشته باشد. در صورت مشاهده آن از یک متخصص کمک بگیرید.